Regiomarketing

Dat Citymarketing (veel) meer is dan het aantrekken van publiek, werd wel duidelijk op het Nationaal Congres Citymarketing. Natuurlijk speelt de bezoekerseconomie nog altijd een belangrijke rol. Maar deze wordt steeds nadrukkelijker verbonden met andere maatschappelijke thema's en het welbevinden...
Met een opvallend aanbod aan kindvriendelijke evenementen, interactieve expo’s, originele wandelroutes en speelse strandtradities zet Knokke-Heist deze zomer volop in op gezinnen. Van het Internationaal Cartoonfestival tot origamiwandelingen en het Vuurwerkfestival: de zomer van 2025 belooft een bruisende mix van...
De vallei van de Kleine Nete tussen Dessel en Lier is voortaan nog aantrekkelijker voor wandelaars, fietsers en gezinnen. Met steun van Toerisme Vlaanderen openden meer dan 30 nieuwe "Kleine Netemomentjes": duurzame onthaal-, rust- en belevingspunten die bezoekers uitnodigen om...
Op 26 april jongstleden ging in Lauwersoog het nieuwe Werelderfgoedcentrum Waddenzee (WEC) open. Het voorlichtings- en zeehondenopvangcentrum vervangt niet alleen de zeehondenopvang in Pieterburen, het is ook een multimediale Experience, een beleveniswereld over de Waddenzee waar de zeehond centraal staat.
De aanwezigheid van het Europa-Park Resort zorgt jaarlijks voor meerdere honderden miljoenen Euro’s aan omzet in Baden-Württemberg. Een studie van de Universiteit van St. Gallen bevestigt hiermee de aanzienlijke economische impact die Duitslands grootste attractiepark op het toerisme in deze...