Regiomarketing

De Limburgse Land- en Tuinbouwbond (LLTB), Limburg Marketing en Coöperatie Platform Agrotoerisme gaan per 1 juni een strategische alliantie aan. Het doel van deze strategische alliantie is erop gericht om gezamenlijk Noord- en Midden-Limburg verder te ontwikkelen als de agrotoeristische...
Wijntoerisme, het bezoeken van een streek met wijnbouw, is al jaren verankerd in het toeristische aanbod. Proeven, consumeren of aanschaffen van wijn in een aantrekkelijke omgeving is nog steeds een reisdoel.  Zo zijn traditionele wijnstreken ontstaan, zoals de Moezel, de...
“Fietsen tussen Terrils’  is het nieuwste landmark van Toerisme Limburg. Begin juni 2024 zal de wandel -en fietsbrug gereed zijn. De brug legt de verbinding met de Panorama-terril en de Tweelingen-terril bij Maasmechelen. De provincie (Belgisch) Limburg heeft 5,2 miljoen...
In 2023 ondernam de Nederlandse bevolking 2,4 miljard vrijetijdsactiviteiten. De helft hiervan zijn activiteiten waarbij het afleggen van een route centraal staat, zoals wandelen of fietsen. De bestedingen worden vooral gedaan in de clusters funshoppen en uitgaan. Als individuele activiteit...