Regiomarketing
- door Redactrice
- Geen reacties
De gemeenten Altena, Gorinchem, West Betuwe en Zaltbommmel slaan de handen ineen om het toeristisch profiel van de regio te versterken. Onder de naam Vestingdriehoek hebben zij op 1 september een vernieuwde werkwijze vastgesteld. Het doel hiervan is om inwoners,...
Met de recent gelanceerde campagne ‘Goed Leven is aan jou’ laat Brabant Partners zien hoe veelzijdig en persoonlijk Goed Leven in Brabant kan zijn. De campagne laat de kracht van het alledaags zien: echte mensen, echte momenten en echte verhalen.
Met de Community Card kunnen DMO's, ondernemers en gemeenten vrijetijdsaanbod flexibel aanbieden aan verschillende doelgroepen. De lancering van de pas is in verband met de recente problemen met loyaliteitspassen naar voren gehaald. De Community Card is geen betaalmiddel met 'credits',...
Peter de Wilde, CEO van Toerisme Vlaanderen, heeft zijn vertrek aangekondigd aan het eind van 2025. Tegen die tijd heeft hij 16 jaar en 2 maanden de scepter gezwaaid over het agentschap Toerisme Vlaanderen. De Vlaamse overheid heeft inmiddels een...
Waar in de regio Veluwe - Arnhem - Nijmegen is nog ruimte voor nieuw toeristisch aanbod? Hoeveel hotels, campings en B&B’s telt een gemeente eigenlijk? En hoe verhoudt dat aanbod zich tot opgaven als woningbouw, vergrijzing en druk op de...
In 2024 werden er in België 44.843.098 overnachtingen in Belgische vakantieverblijven geregistreerd. Dat is een stijging van 146.496 overnachtingen ten opzichte van 2023. Het is een record sinds de start van de statistiek in 2007, toen 29.849.356 overnachtingen werden geregistreerd....
Nederlanders bezoeken graag de Noordzeekust, maar vinden het soms ook te druk en moeilijk te bereiken. De ANWB onderzocht bezoeken aan de Noordzeekust in vier kustgebieden: Zeeland, Zuid-Holland, Noord-Holland en het Waddengebied. Nederlandse kustbezoekers zijn positief over alle vier de...
De provincie Noord-Holland wil in een bezuinigingsoperatie de bijdrage van € 600.000 voor toeristisch recreatieve ontwikkelingen schappen. Een brede groep van belangenvertegenwoordigers in toerisme schreef een brandbrief om de maatregel te voorkomen. Door de bezuiniging komt o.a. de regiefunctie in...
Vrijdag 13 juni jl. bereikte Archeo Route Limburg een gedenkwaardige mijlpaal, de honderdste hotspot, de Romeinse Brug bij de Tungelroyse beek aan de Vloedmolenweg in Stamproy. De hotspot is opgenomen in de app Archeo Route Limburg 2.0. Dit feit was...
Dat Citymarketing (veel) meer is dan het aantrekken van publiek, werd wel duidelijk op het Nationaal Congres Citymarketing. Natuurlijk speelt de bezoekerseconomie nog altijd een belangrijke rol. Maar deze wordt steeds nadrukkelijker verbonden met andere maatschappelijke thema's en het welbevinden...
Niet Amsterdam (op 6), maar Maastricht, Utrecht en Rotterdam zijn de sterkste gemeentemerken volgens het laatste onderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Ook de Waddeneilanden scoren goed in deze lijst met Texel (4) en Terschelling (7) zelfs in de top...
Vrijdag 16 mei onthulden wethouder Piet van Dijk, Aviodrome-directeur Roy Imker en voorzitter Andre Rijsdorp van het Belevenissenbos bij het Aviodrome een informatiebord dat bezoekers uitnodigt om ook het Belevenissenbos te ontdekken. Het bord is onderdeel van een proef waarmee...