Ondernemerschap

De geplande btw-verhoging op logies van 9 naar 21 procent zet het aantal boekingen bij hotels en vakantieparken onder druk, aldus Sjuk Akkerman van ING. Het aantal boekingen daalt mogelijk met dertig procent. De verwachting is dat met name budgetaccommodaties...
Attractiepark DippieDoe in het Brabantse Best (regio Eindhoven) heeft een eigen herkenbare mascotte; Dippie. De introductie van de nieuwe mascotte is een onderdeel van een breder commercieel programma waarmee men o.a. een nieuwe merkpositionering vormgeeft en de 'merchandise' verder wil...
De nieuwe box 3-tegenbewijsregeling en de aangekondigde btw-verhoging van 9% naar 21% in 2026 hebben samen gevolgen voor de markt van vakantiewoningen, met name voor eigenaren van vakantieparken die hun woningen ‘uitponden’ (los verkopen aan particuliere beleggers).
De impactanalyse BTW-verhoging (van 9 naar 21%) logies is verschenen. Het onderzoek was een toezegging door Staatssecretaris Van Oostenbruggen van Financiën (fiscale zaken). De conclusies zijn niet mals; Vooral in de grensregio's gaan vakantieparken en hotels er onder lijden. De...
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen, aldus Sjuk Akkerman van ING. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere...