Nieuw concept: gigantisch grote bordspellen

Met haar bedrijf Ardilla Woods organiseert de jonge onderneemster Debbie spellen voor allerhande groepen. Veel spellen zijn gebaseerd op bestaande bordspellen die zijn uitvergroot tot speeltuinformaat. Met haar spellen probeert ze families, vriendengroepen en collega’s op een speelse manier elkaar beter te leren kennen. Debbie staat open voor samenwerkingen met andere ondernemers.

Debbie te midden van een familie tijdens een van haar spellen.

Voor dit artikel stelden wij Debbie (26) enkele vragen om meer te weten te komen over haar bedrijf.
Wat zijn de doelgroepen waar je je op richt met je spellenbedrijf?

Ik richt mij op bedrijven in de vorm van teamuitjes, maar ook op families als activiteit tijdens familiedagen. Verder richt ik mij op vriendengroepen voor vriendenuitjes en vrijgezellenfeesten. Ook verenigingen in de vorm van vrijwilligersuitjes of jeugdkampen zijn van harte welkom net als (hoge) scholen of universiteiten voor kennismakingsdagen.

Hoe zouden ondernemers met jou kunnen samenwerken?

Allereerst kunnen ondernemers mij inhuren voor een teamuitje voor hun personeel, met een spel leren collega’s elkaar op een leuke en ongedwongen manier beter kennen. Voor ondernemers die mijn spellen als activiteit willen aanbieden aan hun bezoekers zijn er ook zeker samenwerkingen mogelijk:

  • Ondernemers die groepen ontvangen (restaurants, vergaderzalen, etc.) kunnen mijn activiteiten aanbieden. Dan kom ik op locatie een activiteit verzorgen (binnen of buiten) aansluitend aan de borrel of vergadering. Ik sta ervoor open om daar ook commissie over te geven. Een dergelijke samenwerking heb ik op dit moment bijvoorbeeld lopen met het Parkhuis in Amersfoort.
  • Voor ondernemers die een eigen locatie hebben kan ik bijvoorbeeld een maandelijkse “Wie is de Mol?”-avond organiseren. Dan doen we de promotie samen en verdienen zij aan de hapjes en drankjes.
  • Ondernemers die een spelvorm zoeken om personeel/familie/de buurt/studenten etc. kennis te laten maken met of te enthousiasmeren over hun bedrijf, ik kan zo’n spel voor je maken. Je ziet dit wel vaker bij grotere bedrijven. Ik heb laatst een spel/speurtocht gemaakt in samenwerking met de Gelderlandfabriek in Culemborg voor hun Kunstkracht Kids event.
  • Ondernemers die festivals of andere evenementen organiseren, ik wil best een leuke activiteit ergens verzorgen in ruil voor de promo die daar automatisch uit voortvloeit, of een winactie of iets dergelijks aanbieden. Dit heb ik ook gedaan bij volleybalevenement Hajraa Buitentoernooi in Eindhoven.

Voor dergelijke samenwerkingen is er in de basis geen begeleiding tijdens spel/activiteit nodig vanuit de ondernemer, dus naast mogelijk iemand achter de bar hoeven ze niet op andere eigen persoonskosten te rekenen.

Kun je een indicatie geven van wat de activiteiten kosten?

De meeste activiteiten kosten €17,50 pp (incl. BTW) en duren anderhalf uur. De minimale groepsgrootte is 10 personen. “Wie is de Mol?” is een wat grotere activiteit (middag of zelfs een weekend of week) en is wat duurder, vanaf €30 pp voor een middag. Minimale groepsgrootte is 8 personen.

Debbie, bedankt voor het beantwoorden van deze vragen en veel succes met je bedrijf!

Meer informatie: www.ardillawoods.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *