AI update: Ontwikkelingen ook interessant voor de recreatiesector

In de afgelopen maand hebben grote spelers op AI-gebied zoals Google en Antropic diverse innovaties en ontwikkelingen gepresenteerd. In zijn nieuwste video vertelt Chris van Vleuten meer over de ontwikkelingen en waar de kansen en aandachtspunten liggen voor de recreatiesector.

Naast de verbeteringen in Google Search, waar je nu net als bij ChatGPT kunt interacteren met de antwoorden en resultaten op je vragen en prompts kondigde Google VEO 3 aan, het videomodel. Hiermee kun je nu ook audio genereren en wel op zo’n niveau dat het verschil tussen echte videobeelden en AI videobeelden niet meer te zien is. De ontwikkelingen maken het steeds makkelijker om snel gepersonaliseerde content, webpagina’s, apps en infographics te maken.

Een andere interessante ontwikkeling is de slimme bril. Na Meta komt nu ook Google met een bril waar aan de voorzijde een camera zit en aan de binnenkant een klein geprojecteerd venster, de Android XR. Een kans voor de recretiesector, want met deze bril kunnen medewerkers realtime updates krijgen over storingen, wachttijden en reserveringen. Ook maakt de bril communicatie met buitenlandse gasten makkelijker door de vertaalfunctie.

Aandachtspunten

Volgens van Vleuten moeten we wel oppassen dat AI het menselijke contact niet vervangt. Ook is het zaak vooraf goed na te denken waar je AI voor wilt inzetten en transparant te zijn richting je gasten en medewerkers als het gaat om de privacy.

Het kennis- en leerplatform Destinatie.ai, dat speciaal is ontwikkeld voor de vrijetijdssector, gaat binnenkort live. Op dit moment wordt het platform getest en geoptimaliseerd.  

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *