Kick-off SAIL Amsterdam 2025; meerdere partijen zetten schouders onder het event

Met nog één jaar te gaan tot SAIL 2025 stappen meerdere partners aan boord van SAIL Amsterdam 2025. Deze wavemakers maken het grootste vrij toegankelijke evenement van Nederland mogelijk: Heineken, Booking.com, KPN, Heren2, Tommy Hilfiger en Sligro. De editie in 2015 trok 2,3 miljoen bezoekers. Dit jaar, de tiende editie en tevens de 750e verjaardag van de stad Amsterdam, wordt nu al benoemd als ‘de meest bijzondere ooit’.

Tijdens de kick-off blikken voorzitter Arie Jan de Waard, directeuren Mitra van Raalten en Robert Visser (redactie: die wij nog kennen van Center Parcs en Albron.) vooruit en worden er in het bijzijn van betrokken Amsterdamse Wethouders, (nieuwe) partners en beschermheer van Stichting SAIL Amsterdam, Prins Maurits, nieuwe plannen gepresenteerd.

OP de website zien we dat er drie thema’s bijzonder worden uitgelicht:

  • duurzaamheid
  • inclusie
  • talentontwikkeling

Een maritiem evenement met internationale uitstraling 

Bezoekers, schepen en crewleden vanuit de hele wereld komen samen om nautische historie en verschillende wereldbeelden te vieren. De Peruaanse B.A.P. Uniòn, Duitse Alexander Von Humboldt II, Franse Belem, Uruguayaanse Capitán Miranda en het vlaggenschip, Clipper Stad Amsterdam hebben hun komst naar SAIL 2025 officieel aangekondigd. “Over precies een jaar zijn alle schepen afgemeerd in de Oranjehaven (IJhaven), een ijkpunt in de agenda’s van velen. We kijken ernaar uit om met alle culturen vijf dagen verbroedering op het water te vieren: United by Waves!” aldus voorzitter Arie Jan de Waard.

Aangezien de entree gratis is, moet er een andere inkomstenbron gevonden worden om de kosten te betalen. Het grootste vrij toegankelijke evenement van Nederland kan alleen georganiseerd worden dankzij de steun van partners én de verkoop van vaartochten en arrangementen.

Bron en meer informatie: www.sail.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *