Leisure Publishers, een initiatief van Richard de Bruin, lanceert een nieuw vakblad voor de brede recreatiesector: Leisure Magazine. Er wordt o.a. een samenwerking aangegaan met NRIT Media, uitgever van Recreatie & Toerisme en online platform NRITmedia.nl. Op termijn wil men ook Netwerk-events, een leisure academie, roadshows en andere vakactiviteiten organiseren.
Met de introductie van het nieuwe vakblad komt er een nieuwe speler bij in dit goed bezette recreatief vakbladsegment. Partijen die zich al wat langer profileren in deze sector zijn o.a. de titels Pretwerk.nl, Rekrea Vakkrant, Recreatief Totaal, Pleisureworld (vooral sterk in het organiseren van b2b events), Recreactie + HISWA Magazine (beiden van branchevereniging HISWA-RECRON) en NRIT Media met o.a. de titels nritmedia.nl (online), Recreatie & Toerisme en Vrijetijdsstudies.
Het nieuwe magazine verschijnt vier keer per jaar in een fysieke editie en wordt in nauwe samenwerking ontwikkeld met het vakblad Recreatie en Toerisme van NRIT Media. (o.a. content-uitwisseling). Richard de Bruin, leisure-consultant (Richard Martin B.V.), Linda Schaftenaar (Capmomedia), oud-hoofdredacteur Recreatief Totaal en Jurgen Hillaert, uitgever Recreatiekrant (www.streekverkenner.nl) bundelen in het nieuwe magazine hun kennis, krachten en passie voor toeristische media.
Richard de Bruin geeft aan waarmee deze formule zich onderscheidt: “Wij willen een community organiseren dat een brug slaat tussen alle stakeholders in de recreatiesector; van ondernemers, overheden, toeleveranciers en iedereen die een steentje wil bijdragen. Dat doen we met het magazine, een online platform en door middel van fysieke bijeenkomsten. We willen vooral samenwerking faciliteren.”
De nieuwe Leisure community, in samenwerking met NRIT Media, wordt gepresenteerd in de stand van NRIT Media, op de Recreatie Vakbeurs Hardenberg.
Meer informatie: www.leisuremagazine.nl