De prijzen die jaarlijks door Stichting Netwerk Citymarketing Nederland worden uitgereikt zijn vernieuwd. Vanaf dit jaar kunnen zowel grote en kleine steden als ook regio’s meedingen naar dé belangrijkste prijs in het vakgebied; de Nationale City- en Regiomarketing Trofee.
Daarnaast wordt er een nieuwe prijs uitgereikt: de City- en Regiomarketing Innovatie Award. De Innovatie Award gaat over aantoonbare, blijvende effecten die het vak van city- of regiomarketing verrijken.
Uit een ruim aantal kwalitatieve inzendingen heeft de jury na een eerste selectie de genomineerden bepaald. Deze presenteren op 12 april voor de jury, waarna de winnaars worden bepaald.
In de categorie Nationale City- en Regiomarketing Trofee zijn de genomineerden:
- Apeldoorn Partners,
- Beleef Kerkrade en
- Bureau Citybranding (i.s.m. The Hague & Partners).
De genomineerden voor de City- en Regiomarketing Innovatie Award zijn:
- Brabant Branding,
- Brainport Development en
- Gemeente Rotterdam.
Nationaal Congres Citymarketing
De winnaars worden bekend gemaakt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing, dat dit jaar op donderdag 6 juni 2024 plaatsvindt in Tilburg. Het thema is Talent en Impact.
Talent wil impact maken en de aanwezigheid of het gebrek aan talent heeft impact op de stad en regio. Diverse sprekers vanuit stad, regio, onderwijs en bedrijfsleven geven hun blik op talent tijdens het Nationaal Congres Citymarketing. Wat voor type talent hebben we nodig voor de toekomst en wat is voor hen belangrijk? Wat kunnen we doen om talent aan de stad of regio te binden? Hoe kunnen we daarbij samenwerken met ROC’s of universiteiten?
Meer informatie: https://www.netwerkcitymarketing.nl/congres