Steeds meer Nederlandse reizigers kiezen voor hostel of budgethotel

Het aantal Nederlandse reizigers dat kiest voor hostels of budgethotels is in de afgelopen twee jaar bijna verdubbeld van 10,6 procent in 2023 naar 19,8 procent nu, zo blijkt uit onderzoek van Travellyze. Waar hostels ooit alleen werden gezien als tussenstop voor jonge avonturiers, zijn ze nu onderdeel van een bredere trend richting duurzaam en sociaal reizen.

Leipzig, © a&o Hostels

Als grootste hostelketen van Europa merkt a&o Hostels deze verschuiving dagelijks in het gedrag en de keuzes van gasten. De reiziger van nu zoekt flexibiliteit, sociale verbinding en praktisch comfort en vindt precies dat in de moderne hostelomgeving.

De nieuwe backpacker-mentaliteit

“De kern van reizen is altijd hetzelfde gebleven: nieuwsgierigheid, flexibiliteit en het ontdekken van nieuwe bestemmingen,” aldus Oliver Winter, CEO en oprichter van a&o Hostels. “Maar de manier waarop mensen reizen is wel veranderd. Vandaag de dag zijn reizigers bewuster, technologiegedreven en veeleisender. Ze willen betaalbare kwaliteit, duurzaamheid en flexibiliteit, zonder dat het ten koste gaat van de ervaring.”

De moderne backpacker is geen stereotype student meer. Het is een breed publiek dat kiest voor efficiënt reizen en betekenisvolle ontmoetingen. Van digital nomads tot jonge gezinnen en soloreizigers, allemaal zoeken ze iets vergelijkbaars: vrijheid, verbondenheid en een slimme invulling van hun reisbudget.

Bron en meer informatie: www.aohostels.com

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *