Regiomarketing
- door Frits van Wolveren
- 2 reacties
“Fietsen tussen Terrils’ is het nieuwste landmark van Toerisme Limburg. Begin juni 2024 zal de wandel -en fietsbrug gereed zijn. De brug legt de verbinding met de Panorama-terril en de Tweelingen-terril bij Maasmechelen. De provincie (Belgisch) Limburg heeft 5,2 miljoen...
Ondernemers uit de recreatiegebieden Groene Ster, de Kleine Wielen, de Grote Wielen en Park Vijversburg bundelen hun krachten en introduceren samen een nieuw merk voor het oostelijke natuur- en recreatiegebied in Leeuwarden: Buuten!
Rotterdam telde in 2023 ruim 1.4 miljoen hotelgasten (ten opzichte van ruim 1.1 miljoen in 2022). Ook het aantal hotelovernachtingen was met ruim 2,5 miljoen hoger dan de ruim 2 miljoen het jaar ervoor. De grootste groei zat in het...
In 2023 ondernam de Nederlandse bevolking 2,4 miljard vrijetijdsactiviteiten. De helft hiervan zijn activiteiten waarbij het afleggen van een route centraal staat, zoals wandelen of fietsen. De bestedingen worden vooral gedaan in de clusters funshoppen en uitgaan. Als individuele activiteit...
Na vier jaar heeft Breda weer een VVV-winkel: Explore Breda Store. Met als locatie het Stadserf in hartje centrum, pal naast de Grote Markt. Wethouder Carla Kranenborg–van Eerd en Breda Marketing-directeur Hildegard Assies verrichtten de officiële opening op 11 april.
Nog geen twee maanden na de ophef over het beperken van recreatieve fietstochten in de gemeente Vaals, laat de Zuid-Limburg zich ook weer van een gastvrijere kant zien. Er is zelfs een vierde fiets-lus bij gekomen (wat de spreiding van...
Na tien jaar van voorbereidingen is het gelukt. Het Belgisch-Nederlandse Geopark Schelde Delta heeft officieel het UNESCO Global Geopark keurmerk ontvangen. Daarmee onderstreept UNESCO dat het Schelde Delta estuarium geologisch, cultuurhistorisch en landschappelijk uniek en van grote waarde is.
Een radiocommercial op NPO Radio 1, 2, Sky radio en een uitgebreide online campagne. Op 21 maart lanceert Marketing Drenthe haar nieuwe landelijke campagne 'Dit is de kracht van Oer'. De campagne richt zich op het Drentse landschap als perfecte...
Hoe staat de vrijetijdssector in de provincie Groningen ervoor? Hoe zit het met het aantal overnachtingen, werkgelegenheid, onderwijs, recreatieve routes en het imago van de sector? In de online Vrijetijdsmonitor is deze informatie bijeengebracht die onder andere voor ondernemers, onderzoekers,...
Een opkomend speeltje in de recreatiesector is de inzet van drones. Ze worden steeds goedkoper en makkelijker te bedienen. Bovendien zorgt een drone met camera voor unieke beelden. Er zit echter ook een keerzijde aan de opkomst van drones. Uit...
De prijzen die jaarlijks door Stichting Netwerk Citymarketing Nederland worden uitgereikt zijn vernieuwd. Vanaf dit jaar kunnen zowel grote en kleine steden als ook regio’s meedingen naar dé belangrijkste prijs in het vakgebied; de Nationale City- en Regiomarketing Trofee.
Het Vlaams provinciebedrijf Westtoer presenteerde samen met de tien kustgemeenten en Toerisme Vlaanderen een nieuw toekomstplan voor het kusttoerisme. Met 27,5 miljoen overnachtingen, 17 miljoen dagtoeristen en 3,4 miljard omzet per jaar blijft de Kust één van de belangrijkste vakantiebestemmingen...