Actueel
- door Redactrice
- Geen reacties
De Nederlandse touringcarsector heeft in 2024 definitief de malaise van de coronajaren achter zich gelaten en ook de gestegen kosten als gevolg van de hoge inflatie veroorzaakt door de jarenlange oorlog in de Oekraïne konden de pret niet drukken. De sector...
De overname van de Nederlandse Oostappen Vakantieparken houdt de media aardig bezig. “En er verschijnen nogal wat berichten die niet (helemaal) kloppen.” Vertelt Jeroen Ferrara, die Taeke Dijkstra bijstaat in het overnameproces. Hoe zit het dan wel? Ferrara wil wel...
Zuid-Limburg blijft onverminderd populair als toeristische bestemming. De totale bestedingen door toeristen en recreanten in 2023 zijn gestegen naar 1,59 miljard euro, een groei van 17% ten opzichte van 2018. Zowel het verblijfstoerisme (46% van de bestedingen) als de dagrecreatie...
Vanaf vandaag is Destinatie.ai in de lucht, het eerste Nederlandse AI kennis- en leerplatform dat zich volledig richt op professionals in de leisure-, toerisme- en recreatiesector. Het platform helpt bedrijven en organisaties om slimmer, efficiënter en innovatiever te werken met...
Ten opzichte van vorig jaar is het aantal Amerikanen dat dit jaar een vakantie heeft geboekt of dat van plan is, met bijna 10 procent gedaald. In Nederland blijft de vakantie-intentie juist hoog: 88 procent van de Nederlanders verwacht in...
Hotels zijn nog teveel gefocust op het verhuren van kamers, met als prestatie-indicatoren ‘bezettingsgraad’ en ‘omzet per kamer’ (Revpar) en ‘prijs per kamer’ (adr). “Het wordt de hoogste tijd om de focus wat meer te leggen bij de gastbeleving.” Vertelt...
Ondernemers voelen zich nog wel eens overvallen door de snelle ontwikkelingen rond AI. Op het gebied van gastbeleving staan we aan de vooravond van een AI-revolutie. Een van de partijen die daarop inspeelt is Guestbutler. Zij delen met ons de...
Afgelopen weekend vond de officiële lancering plaats van de naam 'Plopsaland Deutschland'. Deze nieuwe naam markeert een duidelijke stap richting de verdere uitbouw van het park. In de komende jaren plant de Plopsa Group een investering van 100 miljoen euro...
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen, aldus Sjuk Akkerman van ING. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere...
Stichting Consumenten Competition Claims (CCC) en de Consumentenbond stellen dat Booking.com zijn marktmacht misbruikt waardoor consumenten al jarenlang te hoge prijzen voor hotelkamers betalen. Er wordt nu een procedure opgestart om de schade te verhalen op Booking.com. Booking.com laat weten dat...
In 2023 en 2024 investeerden Nederlandse attractieparken gezamenlijk meer dan € 100 miljoen in uitbreidingen, nieuwe attracties en verblijfsaccommodaties. Maar leidde die investeringsgolf ook direct tot méér bezoekers? Uit de onlangs verschenen Dagattractie Top-50 van Ginder blijkt dat de groei...
Belgische vakantiegangers kiezen nog altijd bij voorkeur voor een hotelaccommodatie tijdens hun vakantie. Bij een binnenlands verblijf is de keuze voor een vakantiehuis / vakantiepark nadrukkelijk in opkomst. Dat blijkt uit een analyse van zowel Interhome als Vlaanderen Vakantieland.