Ondernemerschap
- door Redactie
- Geen reacties
Bij nieuwe projecten krijgen steeds ontwikkelaars te maken met overvolle energienetten. Afgelopen jaren zijn er op vakantieparken steeds meer zonnepanelen geplaatst, maar die leveren vooral veel stroom op zonnige dagen. Opslag van energie in een batterij is vooralsnog een vrij...
Het is altijd leuk om een blijvende herinnering mee te nemen van je belevenissen. Rollercoasters kennen een grote en trouwe doelgroep van fans. De introductie van een miniatuurversie van de populaire Gold Rush, lijkt dan ook een goede keuze.
Werknemers in de Vlaamse horecasector krijgen meer vrijheden in de kleding die zij willen dragen bij de uitvoering van hun werkzaamheden. Dat is bepaald in een nieuw CAO statuut waarmee Horeca Vlaanderen akkoord is gegaan. Voor functies waar men vuil...
De snelle opkomst van Generative AI biedt nieuwe mogelijkheden in de evenementensector, vooral door AI Agents. AI Agents zijn virtuele assistenten die autonoom complexe taken uitvoeren. Ze ontlasten evenementorganisatoren en helpen bezoekers aan waardevolle informatie en contacten, wat leidt tot...
Plopsa herpositioneert haar hospitalityaanbod met verschillende naamsveranderingen. Deze veranderingen komen verder uit de evolutie waarbij site De Panne steeds meer als een resort wordt aanzien waar gasten een totaalbeleving kunnen ervaren. Bezoekers kunnen in het Plopsaland Resort een accommodatie boeken,...
De watershow in de Efteling wordt na deze zomer compleet vernieuwd. Dankzij een nieuw muziekstuk en nieuwe licht- en showeffecten wordt de Aquanura-show betoverender dan ooit tevoren. Rondom de vijver worden vier ‘Bakens van Licht’ geplaatst. Deze imposante lantaarns van...
Attractiepark slagharen opent vandaag een volledig gethematiseerde snoepwinkel: Cowboy Candy Shop. De winkel is volledig gedecoreerd in de stijl van het wilde westen.
EuroParcs Zuiderzee in Biddinghuizen had donderdag 18 juli de primeur met de introductie van Yuki, de nieuwe internationale mascotte van EuroParcs. De op het park vakantievierende kinderen mochten als allereersten deze sympathieke mascotte in levenden lijve leren kennen.
Toerisme Vlaanderen heeft een gedegen en makkelijk leesbare gids gepubliceerd waarin adviezen worden gegeven voor een duurzame natuurbeleving; 'Te gast in het landschap'. Er wordt o.a. gekeken naar de juiste balans tussen natuur en recreatie, financieringsmodellen en beleving door de...
Met een nieuwe campagne richt Center Parcs zich op liefhebbers van lekker koken en eten. Deze zomer gaat de campagne van start met een e-magazine, het ‘Essence Zomermagazine’. Daaraan gekoppeld zijn kookvideo’s waarin chef-kok Estée Strooker de bereiding van zomerse...
De Werkgevers in Zwembaden en Zwemscholen (WiZZ) lanceren een nieuwe arbeidsmarktcampagne, gericht op het aanpakken van de personeelstekorten in de sector. Jaarlijks staan bij zwembaden en zwemscholen gemiddeld 1100 vacatures open, met name voor zwemdocenten, horecapersoneel en toezichthouders. Dit tekort...
Roompot en Landal GreenParks hebben de ambitie om de leider in Europa van vakanties in de natuur te worden onder één nieuw sterk merk. Het nieuwe sterke merk voor de meer dan 300 vakantiebestemmingen in 13 landen krijgt een internationaal bekende...